MMT-auditorie

DTU Business - forretningsudvikling i realtid

Wednesday 17 May 17

Contact

Peter Arbs
Program Director
DTU Business
+45 45 25 61 32

OM DTU’S EXECUTIVE MBA

  • DTU’s Executive MBA, også kaldet Master in Management of Technology, er Nordens førende MBA inden for innovation, værdiskabelse og personlig ledelse.

  • Uddannelsen tager 21 måneder. Undervisningen foregår på DTU Business i Lyngby hver anden fredag og lørdag.

  • Forløbet inkluderer to internationale studieture, bl.a. et intensivt studieophold på UC Berkeley i Californien.

  • Ny rangliste viser, at DTU er blandt de mest innovative universiteter i verden.

  • Uddannelsen er akkrediteret af AMBA. Akkrediteringen understreger programmets høje kvalitet og de fordele, det giver deltagerne og deres virksomheder.

  • Adgangskrav: Min. tre års erhvervserfaring, bachelor el. Tilsvarende samt ledelseserfaring.

  • Pris: 350.000 kr. betalt over fire semestre.

  • Resultater: 90 pct. af alle deltagere bliver forfremmet på deres arbejdsplads efter endt uddannelse.

  • Læs mere på www.business.dtu.dk/executive-mba

Sten Haunstrup, der selv gik på DTU Executive MBA for år tilbage, er så begejstret for DTU, at han har valgt at bibeholde sit engagement og derfor nu også er virksomheds-sponsor for programmet "Corporate Business Innovation" programmet, der er et 7-måneders executive-program. Her arbejdes der med konkret forretningsudvikling for virksomheder, ledere og iværksættere. 


"DTU Business er forretningsudvikling i realtid". Sådan siger Sten Haunstrup, Ingeniør fra DTU og Senior Vice President Operations i DISA Industries A/S. Han er ikke i tvivl om, at DTU Business er exceptionelt dygtige til at ramme lige ned i virksomhedernes behov og dermed medvirke til skabe forretningsudvikling i realtid.

DTU Business er Danmarks Tekniske Universitets Business School. Det er bl.a. DTU Business der udbyder Nordens mest innovative Executive MBA samt CEL™-programmet, som omhandler ”Corporate Business Innovation” samt en række andre executive programmer. DTU Business er kendt for, at styrke erhvervslivet i mødet med fremtidens teknologiske og forretningsmæssige udfordringer ved at tilbyde både programmer og konkrete løsninger.

”DTU Business sammenstiller værdiskabelsen og forretningsforståelsen med det tekniske muligt løsningsrum. Dette gøres på flere niveauer fra bestyrelsesniveauets årsregnskab over konkret business case, til virksomhedens processer, produkter og services til de enkelte personers bidrag i værdikæden. Det bidrager DTU Business unikt med. Det unikke er, at medarbejderne uddannes gennem arbejde med virkelige konkrete forretningsmuligheder, ideer og udfordringer hos de udvalgte virksomheder”, siger Sten Haunstrup, Senior Vice President Operations i DISA Industries A/S, og fortsætter:

”For de aktivt deltagende virksomheder kan der opstå et element af realtids forretningsudvikling med de udvalgte forretningsmuligheder. Desuden bidrager DTU Business med at tilføre ”Front End viden” omkring de udvalgte temaer - og Front End viden er nødvendig for at kunne konkurrere i en global konkurrence”.

Sten Haunstrup, der selv gik på DTU Executive MBA for år tilbage, er så begejstret for DTU Business, at han har valgt at bibeholde sit engagement og derfor nu også er virksomhedssponsor for programmet CEL™, der er et 7-måneders executive-program. Her arbejdes der med konkret forretningsudvikling for konkrete virksomheder, ledere og iværksættere. 

”Jeg valgte at engagere mig selv og virksomheden i CEL™-programmet fordi det er den bedste måde at lære på, hvis arbejdet og læringen skal være virksomheds- og personligt relevant. Har vi ikke alle været på et uge eller weekend kursus, hvor vi har fået gode input til hvordan vi kan forbedre produkterne os selv eller arbejdet? Når vi så kommer hjem til dagligdagen igen, suges vi ind i hamsterhjulets pres og får derfor sjældent realiseret de gevinster som vi ved at vi har erkendt er mulige. Det sker ikke i CEL™-programmet”, fastslår Sten Haunstrup.

DTU Business er siden 1998 vokset til at blive den førende skandinaviske udbyder af uddannelse inden for innovation og iværksætteri. 

”På det praktiske niveau forstår DTU Business at kommunikere med teknikere i et sprog som teknikerne de forstår, og kan derved hjælpe til at binde det sammen med andre personale grupper og funktioner. Det bliver katalyserende for forretningsudviklingen og for gennemførelsen”, siger Sten Haunstrup.

Konkret nævner Sten Haunstrup tre projekter, hvor hans viden fra DTU Business samt samarbejde var med til at gøre forretningsudvikling til en succes:

På Glunz & Jensen A/S blev et af Sten Haunstrups MBA-projekter brugt til at udvikle en innovativ forretnings idé: Ideen var at printe en offset trykplade uden kemisk fremkaldelse og derved også    konvertere en omsætning baseret på maskinsalg til en omsætning baseret på salg af forbrug (dvs. tilsvarende salg af print patroner) 

På FLSmidth, Haldor Topsøe, Semco Maritime og Alfa Laval har Sten Haunstrup anvendt den brede forståelse fra DTU Business’ viden til optimering af virksomheders drift og økonomi og dermed      effektivisering i de konkrete virksomheder.

Sten Haunstrup var som konsulent hos Vestas A/S med under udvikling af Vestas V164 8,0 MW-mølle. Det vil sige udvikling af Møllens nacelle trivtog (fra mølle-vingenav til generator).

News and filters

Get updated on news that match your filter.
http://www.business.dtu.dk/english/news/nyhed?id=0d229587-6871-40a5-924b-9c57d17db111&utm_device=web&utm_source=RelatedNews&utm_campaign=PHD-Claus-Refeld
23 SEPTEMBER 2017